onsdag 12 januari 2011

Acklimatisering pågår..

De 2 senaste dagarna har i huvudsak varit smått kaotiska och förvirrade! Jag och Alex kämpar för att få till en fungerande vardag som "föräldralösa"..

Det kanske inte låter särskilt märkvärdigt men det är sannerligen inte det lättaste kan jag säga! Att plötsligt, förutom sina egna 2 småttingar, ansvara för en 17 åring, ett hus och en hund!

Småttingarna började tjata och längta efter mormor o morfar så snart de insåg att samma regler ABSOLUT inte gäller som när de är hemma.. Verkar vara svårt för dem att förstå att sådana skapas av person, inte plats! : ) I protest över mormor o morfars frånvaro tycks de ha bestämt sig för att omvandla hemmet till Lustiga huset och sätta sin mors och morbrors tålamod på prov! Om någon t.ex. funderat över vad det blir om man blandar en (jävla-) massa hundhår, ca 2 liter vatten och ett helt rör med C-vitamin brus på köksgolvet - Hör av er! Jag har svaret!

17 åringen blev plötsligt min trygghet i tillvaron. Den vuxne att dela ansvar och vardag med.. Den vuxne att svära och skratta med! ..Ja är det något min minstebror kan så är det att få mig på gott humör! Han kan alltid få mig att skratta och hans blotta närvaro gör mig lycklig! Vi är rätt lika på många sätt...det innefattar även slarvighet och glömska! : P
Vi har pratat massor i telefon de första dagarna (trots att vi setts på kvällarna).. Påminnt varann, checkat läget..osv..
Har bestämt mig för att bo med honom de dagar jag är ledig för att det ska bli så lite "kappsäcks-känsla" som möjligt.. Ska bli himlans mysigt med så pass mkt kvalitétstid med honom! : )

Huset står ju där det står och gör inte mycket väsen av sig (*bankar huvet i bordsskivan fort som f-n*).. Men som husägare har man ju en del att hålla reda på, som man inte behöver tänka på när man bor som jag! Den här lappen var det ENDA mamma skrivit - i farten som det ser ut! (Annars brukar det va betydligt fler hållpunkter..)
Budskapet gick fram, klart och tydligt och hemsökte mig precis hela måndagen! "Alex! SOPTUNNAN!" ..sa ja ett otal ggr.. "Jaja..det är luuuugnt" ...svarade han med en 17-årings lugn ett otal ggr..
Å det var sååååå skönt när den tillslut stod på plats vid vägen.. som en seger! : )

Hunden då....primadonnan/fjortisen/byrackan..... *suck!* Hon är kort sagt speciell.. Hittar på en massa rackartyg och blir i regel helt tokig när husse och matte lämnar henne.. Hoppas bara på snabb skärpning! Denna gång verkar det gå liiite lättare iaf då Alex är hemma!

Nu jobbar jag till lördag morgon och ska väl fsöka få lite reda i oordningen som hemsökt jobbet oxå under årsskiftet! : P

Sist men inte minst hittade jag ett mycket suspekt brev i lådan idag... Avsändare okänd. Blev minst sagt paff och allt lite rädd! Det var rent av mkt obehagligt!! Inehöll bara en kort uppmaning/ ett förslag på en sak jag borde göra! Jag gjorde så... Av respekt för den det handlar om berättar jag inget mer här. Den personen känner sig nog rätt löjlig som det är!

Så här efteråt förstår jag ju att syftet var att göra något bra för mig så..

Jag har ingen aning om vem/vilka som läser min blogg egentligen, men om DU (avsändaren) finns bland dem vill jag bara säga TACK! ..för sådan visad ärlighet och civilkurage!

Inga kommentarer: