söndag 28 november 2010

Får skylla på tröttheten..

...då jag höll på att glömma 2 riktigt glada överraskningar som kom till mig igår!!

1. TACK Mamma!!
På julmarknaden gjorde vi ett besök på byns nyöppnade second hand butik! Där fanns en massa spännande krimskrams som jag lovade mig själv, dyrt och heligt, att titta närmare på en annan dag - utan klåfingriga, härjade barn..
Blicken fastnade dock på ett halmhjärta i fönstret... Just ett sånt gammaldags jag velat ha nu inför julen.. Men i övertygelsen om att det var för fint för att säljas och ingick i butikens julpynt vände jag lite bittert ryggen till..
Senare på kvällen kom min kära mamma förbi, med händerna bakom ryggen... "Gissa vad jag har till dig...?" Hon visste bättre... : ) Lyckliga jag!!!


2. TACK Elina!!
Vid besöket hos Malous Tingstuga träffade jag mor & dotter Lensäter som tvingades höra min klagan över Leos morgontider och min sömnbrist... De frågade om jag provat "TV-tricket"? (=bland det första en småbarnsförälder lär sig... Dvs. masa sig upp, sparka igång TV:n/DVD:n och tjuvsova i soffan!) ..Jag svarade uppgivet, att jo det hade jag under ett par års tid.. Men att jag bara har Barnkanalen och sedan länge, bokstavligen, söndertittade filmer...
Senare, under kvällen, ringer det på dörren... Där står fina Elina med en hel trave "nyheter" (för oss!) och en önskan om lite mer sömn till mig!! För protokollet kan sägas att Leo vaknade strax före 6 ändå men att det gick sååå mkt bättre att tjuvsova till Shrek den 3:e!

Inga kommentarer: