tisdag 13 april 2010

"Hem är där de du älskar bor.."

Hittade denna underbara lilla skylt på Timrå Gårdsbutik.... Underbara butik... Proppfull med vackra ting som fick mina ögon att tindra och tandvattnet att rinna.. Tyvärr tindrar inte plånboken lika mkt just nu så det blev ett relativt kort besök med bakbundna händer!
När jag fick syn på den lilla skylten, som nu hänger i min hall, blev jag stående en lång stund och tänkte att jaa...så är det allt! : ) Känslan jag har emellanåt, att vara bosatt i en kappsäck, kändes plötsligt inte alls så tokig... istället varm och trygg!


Min kära och inspirerande vän Malou har länge tjatat om att vi ska åka dit och titta och igår blev det så äntligen av! En jättemysig dag med en hel del efterlängtat babblande! : )
På eftermiddagen hämtade jag smågrynen på dagis... Fick en baaaaaamsekraaaaaam av Liam som välkomnande och en båt lastad med sand och vatten i huvudet av Leo... Söta ungar! Kvällen avlöpte sedan inte helt friktionsfritt då grabbarna var SÅ trötta men hade sina ljusglimtar ändå, helt klart! När de somnat sött i sina sängar lutade sig mamman tillbaka i soffan med ett glas rött och en väl tilltagen chokladbit.. Tyckte allt jag kunde unna mig det då jag jobbat hela helgen! ...Hann inte mer än att gona till mig i soffhörnet och lägga av en förnöjsam suck förrän Liam vaknade med gråt, tandagnisslan och ett värkande öra... : ( Ajajaj... Så istället ägnades återsoden av kvällen till att försöka lindra och trösta det arma lille gossebarnet!
Idag har det än så länge varit rätt ok och full fart som vanligt - sedan klockan 5 i morse.... Jätteskönt.

1 kommentar:

Nettan sa...

Jag har hört att de har massor av fina saker där men jag har ännu inte hunnit dit...måste ta mig i kragen!!