söndag 28 mars 2010

Hardrock Café på Lidenvis!

Det är söndagkväll och jag lutar mig förnöjt tillbaka efter en fantastiskt bra helg! Ljuvligt med sommartid...det blir liksom så mycket ljusare på kvällarna med en gång! : )
Igår besökte vi Dacksjötjärn i gråvädre och KUL-dagen! Hur mysigt arrangemang som helst som i huvudsak verkade gå ut på att äta och dricka! En kul skara kurade kring elden och inne i vindskyddet och frossade i ärtsoppa och kolbullar.. Liam pimplade lite och härjade med kompisar och Leo sov bort mest hela eftermiddan. Highfive för KUL-föreningen!! Ett jäkla bra påhitt för byn!

På kvällskvisten kom la familia hit på middag innan vi stegade ner till det lokala vattenhålet! : ) Där rådde som alltid en mysig stämning och hårdrocken skvalade ur högtalarna. Ganska snart drog de igång kvällens hårdrocksquiz och jag kan väl säga som så, att det inte var min förtjänst att vårt bord gick ur striden som segrare! haha! Highfive för Wärdshuset!! Hoppas på fler temakvällar framöver! ; )
Kvällen gick av bara farten och snart var jag tvungen att samla ihop mig och sliiita mig loss.. Hemma väntade två superduktiga barnvakter som verkat haft en bra kväll de oxå! Det var faktiskt första gången jag hade "riktig barnvakt"... utanför familjen så att säga! Kändes både stort och lite pirrigt! Det gick iallafall alldeles strålande! TACK tjejer!



Idag har vi haft mysdag och kurat inne.. Spelat spel, ritat och tittat på film.. Lovely! Får väl erkänna att jag inte kände mig alla tiders pigg under morgonen.. Det tog mig en bra stund att acceptera det faktum att det var dags att kliva upp...Men när jag väl kom dit gick det jvligt fort att komma ur sängen! Det blev så där bedrövligt tyst inne på grabbarnas rum...........


Nu stundar en ny vecka.. en ny lååååång vecka... (STOR låååång Suck...) FEM lååååånga dagar innan jag får sätta tänderna i min fina jämte! Har aldrig varit åtskilda så här många dagar och det känns kort sagt martyrlikt... hövva!
...2 dygns jobb följt av 2 dagar med mina småhjärtan innan jag sätter mig på kvasten å fräser iväg till Jämtlandsfjällen för att fira påsk!

2 kommentarer:

Nettan sa...

Ja, det var hur kul som helst!! Jag säger bara det 18 rätt av 20 - herregud, det kommer vi att leva på länge =)
MEEEN jag kan inte se bilderna - jag antar att de är de snygga fotona du tog inne på Wärdshuset bl a...
Kram Nettan

Cattas liv och tankar sa...

Ser att det smugit sig in en schlagerpojke bland alla rockers...Trevligt! Är lite som fågeln i Kalle Anka nuförtiden... ;-)