tisdag 17 november 2009

Att längta....

...är något som blivit lite utav ett normaltillstånd för mig! Ibland är det en ljuvlig känsla och ibland rent förskräcklig...

Imorrn....äntligen....slipper jag några dagar av stundvis hjärtslitande längtan... : ) Ska hämta mina småtroll tiiidigt, sen skippar vi nog dagis, tar igen förlorad puss&kram-tid istället, packar ihop och åker över gränsen för några efterlängtade dagar hos Tomas o Winter! ...Jajaja...jag vet...det var ju inte jäääättelängesen vi sågs direkt...haha... Däremot var det en evighet sedan vi var tillsammans allihop, hela familjen annorlunda, känns det som!

Jag har packat med sedvanliga blå IKEA-säck med diverse saker som kläder, gummistövlar, Älgar, dödskallar, igelkottar, gummor, gubbar, hjärtan, hästar, grisar, granar, ödlor, kameler och ett par brödkavlar! Tänkte mig styra upp ett pepparkaksbak! ...Blir sääääkert just lika idylliskt och mysigt som bilden jag har i huvudet....... ; ) Förövrigt hoppas vi på en radikal förbättring av väderkartan så att vi kan vara ute mycket. Sen blir det troligen en tur till Dollarstore då det var ett tag sen sist! Är helt övertygad om att vi ska få tiden att gå.... : ) Aaaaw.....LÄNGTAR!!

Uttrycket "Aaaaw..." framkallar genast ett léende på läpparna och tankarna går till helgen som var..
Då först och främst till den ljuvliga konsert med Melissa Horn vi avnjöt under fredagskvällen... Vilken pipa den flickan har!! Jösses....Gick rakt in i hjärta och själ... Kunde genast konstatera att hon är en sådan som dessutom gör sig sååå mycket bättre live. Varken jag eller Tomas...fin..(ifall någon missat det? ; ) ...är några utpräglade Melissa-fans sedan tidigare och var faktiskt lite oroliga att vi skulle ledsna efter ett par låtar, att de skulle låta likadant.... Men hon trollband oss liksom den övriga publiken i en fullsatt Storsjöteater.. Inte minst de 10 främsta raderna som mot slutet var så hypnotiserade att vad hon än sa, oavsett om hon tackade, presenterade en låt eller drog ett skämt svarade med ett samstämmigt "Aaaaaaw!!"

Innan konserten inledde vi helgen med en sedvanlig kamp mot klockan och det bord fin bokat på .. En urmysig liten kvarterskrog med röd- och vitrutiga dukar, ljus och skyhög Lady och Lufsen faktor... ; ) Där avnjöt vi, förutom en karaff av husets röda, en utsökt 2-rätters med Laxtoast och getostfylld oxfilé... Yummie! Hade kunnat sitta där i en evighet, beställt in en karaff till, njutit av tillvaron och trånat över min bordskavaljer... Men en av de många saker vi har gemensamt är tidsoptimismen som tycks genomsyra vardagen för oss bägge..... : / Därför blev det till att vifta åt sig notan lite snabbt, bryta upp och ila iväg i snålblåsten. Brrr!!! Det var så jäkla kallt! ...Men ska man va fin får man skylla sig själv i kjoltyg och tunnstrumpbyxor....

Efter konserten sneddade vi över Östersunds tillsnoffsade torg som kändes allt annat än medelhavslikt i den bitande kylan. Stegen gick mot Hotell Gamla Teatern där vi mirakulöst nog hunnit checka in innan middagen.. Det var en uppfriskande promenad.
Rummet som tilldelats oss var litet med blommiga tapeter och hade en säregen utsikt... Det var lika överraskande som ångestframkallande att dra isär gardinerna och stirra rakt in i ett av hotellets konferensrum! Nu fanns det ju som tur var annat att vila ögonen på så avsaknaden av utsikt blev rätt obetydlig... ; )

Ett annat fenomen som tycks återkomma då vi är tillsammans är att tiden går SÅ fort, alldeles utav sig själv och att vi oftast bara är! Jag vet inte hur många gånger jag kastat en blick på klockan som jag gjorde den kvällen och med höjda ögonbryn fundera på om det verkligen kan stämma?! ...Det är å andra sidan en stor del av tjusningen att vara med fin... Att bara vara tillsammans... Finns det egentligen ett vettigare sätt än att ta vara på tiden just så...?
Nu var vi ju dock i storstan och hade fortfarande en punkt kvar på agendan, ett besök på krogen! Första tiden gick åt till att inte gå därifrån med en känsla av att vara från stenåldern alt. en annan planet... Snart insåg jag dock tjusningen i detta "studiebesök" och kvällen avslutades i fängslande fascination över varelserna på dansgolvet! : )

På väg till hotellet igen kikade vi in och sa hej till Tomas kompis, en kille i receptionen på Scandic.. Det är faktiskt en av de märkligare, eller den allra märkligaste vänskapsrelationen jag skådat... De har liksom "funnit varann" genom att vara just receptionist och sällskapssjukt fyllo! Det har liksom blivit lite utav en tradition att fin kikat in på nätterna efter krogen för att antingen förpesta tillvaron för den stackars receptionisten men en massa fråga om tjänster eller bara prata en stund över en kaffe..... Det går inget vidare att förklara det humoristiska i denna relation om man inte har upplevt den.... Jag är glad att jag fick det kan ja säga! ...Å denna gång bjöd han på kaffet... ; ) haha!

Hotellfrukosten på lördagmorgon framstod som ytterst önödig då klockan ringde varpå vi skippade den och sov en halvtimme till.....
Det ångrade vi såklart bittert och jag lät mig märkligt nog övertalas till att lyfta luren, böna och be Janne i receptionen att fixa ett par mackor iallafall....

Efter att ha checkat ut gick vi på bokstavligen skakiga ben ner på stan och började med att fika lite till! Passade även på att knåpa ihop dagens v75 som senare skulle visa sig gå lika bra som förra veckan.. : / Vad hände med mitt nybörjarflax?!?!

Sen gled vi mest omkring och shoppade en del....Alltid lika roligt! Det blev bl.a. ett par snygga t-shirts till fin och en jacka på rea till mig som kom VÄL till pass i snöyran!

Lördagkväll bjöd på mys i soffan och relativt tidig kväll.. Med en åtföljande låååång sovmorgon på söndagen... UNDERBART! Innan mörkret föll lyckades vi iallafall med den gemensamma kraftansträngningen att plocka ner studsmattan för säsongen! Kändes nästan högtidligt på nåt sätt....att vi faktiskt lyckats få nåt "vettigt" gjort!

Därefter for vi in till stan och lade en lätt grund för den kommande solbrännan innan vi hämtade goWinter! Sen var det inte mycket kvar av den kvällen... Med separationsångest nära nog att utlösa ett psykiskt bryt drog jag ut på eländet så länge det bara gick innan jag återvände hemåt för ett par dagars jobb...

....Vilka jag nu snaaart har avklarat! : ) Det har varit en tung början på veckan av olika skäl så imorgon ska det bli extra skönt att få krama om sina prinsar....stora som små! ; )

1 kommentar:

Anonym sa...

Va mysigt med en helkväll! Restaurang, konsert o dessutom krogsväng! Jösses! :-)
Kram kram