torsdag 16 juli 2009

..lull-lull... : )

Igår kom då äntligen den stora dagen då Farmor och Bosse kom åter till byn!! Liam rusade ut till bilen "Nu kommer min farmor! Miiiiin faaaaarmooor koooommer nuuu!!!" ...Oslagbart..
Så nu är vi helt över som föräldrar i en vecka framåt...
Dessutom hinner de med målning, matlagning och voffsing oxå på nåt mirakulöst sätt....hehehe... jääääättejobbigt... ; ) Bosse är en klippa på många sätt.. Han älskar verkligen grabbarna, det märks väl på det engagemang och på den han är med dem - hela tiden... Dessutom skämmer han bort oss oxå - å det tycker vi om! haha!! Med mindre än ett dygn på orten satte han igång att måla virket till spöningen å imorrn ska de åka till staaaan å köpa rör å kopplingar å grejer så han får rörpula lite oxå! Sweeet!! ; )
Medans två av världens absolut bästa människor är här å håller ställningarna ska vi ta tillfället i akt att jobba arslet av oss - var för sig å tillsammans... (så det är nu ni ska passa på att bli sjuka....eller inte? hahahahaaaaa... ; ) Vi har inte jobbat tillsammans på flera år....så det blir till å ta mä sig brödkaveln... ; )
Så vad gör jag med all tid jag fick helt plötsligt?? Jaa.... Idag har jag bara dragit benen efter mig, runt mig och kring mig...hahaha.. Har tillbringat så mycket tid som möjligt till å göra...ingenting! Ingenting alls..! ; ) Bästa dagen.....på länge faktiskt! Preciiiiis vad jag behövde...
Just nu sitter jag bara här, med ett glas rött, släpper tangenterna emellanåt, tvinnar en hårslinga mellan fingrarna, hör hur barnen slåss i badrummet och bara ler...

Igår ringde kära goa kusin Johan från byn Kluk (..Ja... eeh..det ligger i en avkrok i Jämtland......) med det glädjande beskedet att han, flickan hans Ia och hennes dotter kommer för ett 24h pitstop på väg till IKEA (såklart..) på måndag!! Kuuuul!! : ) Det är alldeles för långt mellan gångerna man får se sina jämtlänningar....
Igår gick även Leifs svensexa av stapeln på finska föreningens tempelplats "Återvänningen".. Det hade varit klockrent vilket även kunde utläsas av de filmklipp jag fått se.....muhahahaahahaaaa!!!!! Där finns bl.a. storslagen Modinsk skönsång (Me love you Jonas....), en MYCKET verklighetstrogen imitation av en skjuten älgko, NAKET bastubad (!!!) och Jocke-smålännings-tricks..... Det ni! (ALLT går att sälja.....hehe! ; )
TACK för inbjudan till bröllopet förresten! Den var MYCKET speciell............... å FRAMFÖRALLT: EFTERLÄNGTAD! ; P
Nä. Nu blire Persbrant å popcorn... ; )

1 kommentar:

Nettan sa...

Ja, det skulle vara kul att se några föreviganden från den kvällen...