måndag 22 juni 2009

...Å ja må han leva, ja må han leva.........

....å hurra hurra hurra HURRAAAAA!!! ..för min käre lille pappa idá!!
Ja nu är det tätt på given! : ) En hel drös av mina nära å allra käraste fyller faktiskt år i juni.. Får väl passa på att be om ursäkt till de som inte tidigare uppmärksammats i detta forum..haha.. ; )
Födelsedagsbarnet för dagen firades med paket (mestadels mjuka å snygga : ), tårta å go mat i gott sällskap! Liam sjöng sin egen tolkning av "Ja må han leva..." å morfar blev rörd - såklart... ; )
Efter kalaset tog jag å smågrabbarna en promenad hem i den ljuvliga sommarkvällen som pricken över I!
Gårdagen var urmysig... Halva dagen satt jag å Alex ute under parasollet och hjälptes åt, att på olika sätt, återge mig energi! ; ) Solen gjorde helt klart sitt som det huvudsakliga bränslet, men så fyllde vi på med lite skratt, tokerier, chips å godis oxå... Så när Liam å Leo sovit middag var morsan redo för en utflykt! Hade fått ett hett måltips av grabbarna upp ifrån Backen så turen gick till "Landtungan".. Där väntade min lille store gudson ivrigt vid fårstängslet att få släppa in oss! Hu, han har verkligen blivit stor... Det blev verkligen en alla tiders eftermiddag.. Vädret, fikat, platsen, fåren och för att inte glömma det 2-benta sällskapet! : ) Så TACK för tipset! ...Sen fick givetvis mina barn solsting... eller nåt...å började löpa amok på bryggan.. Eftersom min koncentrations-/reaktionsförmåga var något nedsatt för dagen tog vi å for hem!
Väl hemma for vi upp på Jala å "bytte barn"! Då hade de släppt ut Jannice fr jobbet oxå så det bjöds på mera kvalitétstid minsann! : ) Nu hade jag pratat om Pizza hela dagen å sakta men säkert psykat in det i huvet på Tommy hela eftermiddagen så tillslut gav han med sig (i valet mellan det å blodpudding) å for ner på slätten å köpte! : )
Tyvärr var det snart läggdags sen... Så jag slet mig motvilligt loss ur paltkoma å alltför gott sällskap å återvände neråt backen med min trötta, mätta men lyckliga familj! : )

Midsommardagen då...? Jo nog blev det en walkabout alltid! hehe!...Men på skogen! : ) "Den som väntar på nå gott såg till å vänta förgäves..... Mina efterlängtade trötta vänner gjorde bojkott, fintade bort mig å smög i säng... : ( (haha! ; ) ...MEN så fick ja trevligt sällskap av storebror af Änglagård istället och det blev en tidig men hellyckad kväll! I Bodacksboan bjöds på överraskningar, skratt, show, allsång (hellre än bra) med telefonunderstöd, rosa soppa, intressanta diskussioner, newsfeed från brännbollen å andra referat...skumpa, baklängeskullerbyttor med cowboyhatt värme både från folk å brasa! : ) ...Bara det att 3 pers från 3 olika jaktlag sitter på samma bänkrad kan vara nog så spännande...hahahahahaaaa.... Sen gick turen vidare...å vad säger man?? "Fint folk kommer alltid sent".... ; ) ...å vad gör man inte för en inbjudan till bröllop...??? Hrmpf! ; ) Vi träffade på den blivande bruden, Silverhöna her self, hennes inte alltför färgranne tupp förtillfället å hans Bästman.. Bättre sent än aldrig...eller?? hahaha!!! 10-öringen trillade ner... Att två av av mina kära vänner, varav en en gammal å kär från barnsben, faktiskt ska gifta sig - med varandra! Insikten, samt Chrilles berättelse om Leffens frieri i bestman-frågan var kort sagt rörande... Så vi grät å skrattade å grät å skrattade.... : )
På väg hem tyckte vi allt att vattnet såg så inbjudande ut och det stod "Bada i mig" på sjön - så det gjorde vi! Kanonmysigt i strålande sol "mitt i natten" men kallt! Kan härmed deklarera att jag badat TRE ggr innan midsommarhelgens slut i år! Jojomän! ; ) ...Kanske inte är så mkt att va stolt över egentligen med tanke på den liiiite svidande halsen jag fått på köpet....
Med en massa härliga erfarenheter och minnen rikare och en mobiltelefon fattigare lämnar jag så Midsommaren 2009 åt det förgågna.... TYVÄRR hade jag många fina bilder/filmklipp från denna kväll men de gick dessvärre i graven med mobilen.... : (

Inga kommentarer: