onsdag 17 juni 2009

ÅRTIONDETS tankevurpa........

Jag gjorde en sån fantastisk grej ikväll att jag bara måste dela med mig av den...

Alltså, jag är ju lite måttligt förvirrad hela tiden.... Det tillhör liksom min person.... Men, på senare tid, allra helst under den senaste timmen, har jag verkligen börjat klia mig i huvudet......
Mina knas-attacker är inget jag försöker dölja, skämms över eller på något sätt förnekar. Tvärtom pratar jag ofta om det med min familj, vänner, kollegor och övriga omgivning (När vädret inte är nåt att tala om.. ; ). På så sätt blir det väl en sorts terapi kanske snarare än ett ursäktande... Men, idag fick jag faktiskt be om ursäkt.......till vår hund.

Jag satt här och snokade runt/ drömde mig bort i Central Park (Tips! till er som inte har det redan; Google Earth - skitfränt!) när Atlas kom å "buffade" på mig å ville ha mat.. Jag häver mig upp ur fåtöljen å luffsar iväg mot skafferiet där vi förvarar hundmaten...bl.a....
(Parentes för er som inte har hälsat på oss - ännu: Vi har ett sånt "riktigt skafferi".. ett sånt man kan gå in i... Som en sån där walking closet... Hmmm...? Jag undrar om det blev "vandrande toalett" nu p.g.a. min lysande engelska...??? ...Skit samma..) Där finns i varje fall inga kläder utan allt möjligt annat kolijox...Bl.a. en liten frys, hyllor med konserver, torrvaror, sylt, saft, vuxen saft åsså en säck hundmat då....

Jag fiskar upp matskålen på vägen, brottar upp dörren å glider in...precis som jag aaaalltid gör.... Det är inte förrän min hjärna registrerar att det faktiskt skvalar i skålen (och det tog en stund kan jag säga..) som jag "vaknar till", vrider av Bag-in-boxen och kastar en "Oh-shit!-blick" över axeln........ Där sitter Atlas, med huvudet på sned och en medlidsam/fundersam blick på sin matte.......


Vad beror då detta fenomen på??? ....Mm.....visst, det kan ha en del otäcka förklaringar men jag väljer antingen den att jag är riktigt vinsugen (för det blev lite för lite av den varan i helgen som var.. ; ) och lääääängtar till midsommardagen....! ..Eller så var det helt enkelt en tillfällighet...!? Yeah yeah.... Det får tiden utvisa! ; )
Kommer förresten nu å tänka på Johan som för ett bra tag sedan satt på toa, uträttade behov B å tänkte hoppa i duschen efteråt.... ; D
Medan han sitter där halar han liksom av sig kalsongerna å när han senare reser sig upp för att spola vänder han sig om å kastar kallingarna i toan..... MEN, hinner fiska upp dem innan vi blir tvugna att ringa jourhavande rörmokare......
Aaaaah........Det kanske finns hopp ändå...? ..För mig alltså. Våra söner är nog dessvärre illa ute....hahahaaa...
Annars måste jag säga att Modinskan gått på sparlåga och slickat såren i veckan... Har jobbat hela tiden men är ledig nu.. till Midsommaraftons morgon då ja jobbar ett dygn igen.. Ska efter mogen övervägande bli rätt skönt faktiskt! ...Man tjänar väl åtminstonde ett par vuxenpoäng iallafall...? haha..
Ikväll fick vi ljuvliga inkräktare på middag! Veckans höjdpunkt! ; ) Jag slår vad om att far och son gjort upp innan hur de skulle gå till väga... innan min Måns kom in å frågade om han fick äta med oss...hrmpfhahaha!! Lagom till "kaffe på maten" och som grädde på moset slutade lill-frun jobbet å kom (bl.a.) in på en kopp hon oxå! Har grym Jala-abstinens nu... men det ska vi snart råda bot på...! ; )

Om vädret inte blir (alltför) skit-piss imorrn e.m. är planen att packa smågrabbar, gó-mat å moffa å dra till skogs ett dygn och "tjyv-fira" midsommar lite! Har som känt mig lite folkskygg i veckan så det skulle sitta som en smäck...för mellan myr å vatten trivs jag nog som bäst!
...Å inte behöver man va björnrädd heller... : )

...Sist OCH minst! Välkommen till världen lille Troy (...med Y?) som jag fick äran att beskåda idag, blott 5 timmar gammal.... BAMSEGRATTIS till hela familjen... å kanske främst till storebror Melvin - stolt som en tupp! ; )

1 kommentar:

Nettan sa...

HA, HA, HA....upphällningen av vin gick av bara farten förstår jag :)

Var försiktig med att spola ner något i helgen är ni snälla...Jörgen är jourhavande bajsgubbe...och vi vill se lite av honom iaf under midsommarhelgen ;)
Ha en trevlig midsommar!!
KRAMAR