tisdag 12 maj 2009

Ooh happy days...!

Vilken härlig känsla!! ...allt känns bara SÅ himla bra och jag tycker jag har schysst medvind i seglen! : ) Jag känner äntligen att jag börjar återfå efterlängtad energi och inspiration... Så nu är det bara att hoppas det håller i sig så kanske man rent av får nåt vettigt gjort? ; )

Helgen bjöd på en hel del godsaker och minnesvärda ögonblick...! ; ) ....kaaaanske oxå ett å annat värt att glömma....? fniss fniss! ..muhahahahaaaa........
Jag å mina små grabbar tillbringade lördagen hemmavid medan pappan räddade liv med "blansen" i stan hela dan. På förmiddan tog vi en 4-hjulingstur till deras hänförda förtjusning! Faktiskt premiärturen med bägge på vilket gick hur bra som helst! : ) Det blev en tur upp på skogen å en sväng bortåt byn.. Kollade bl.a. in en grupp brandsoldater som satt och kurade i solen bakom en brandbil... Kom precis i lagom tid för att se hur de tappert och hjältemodigt övade törstsläckning... ; )
På Wärdshuset hade man ett spännande sparris-tema på menyn så middagsplanerna var givna! Maten var liksom sällskapet utsökt - precis som vanligt! Jag hade aldrig ätit färsk tysk vitsparris förut å kan säga att jag blev positivt överraskad, minst sagt. Det kommer en chans till redan i slutet av maj för er som missade tillfället denna helg.... ; )
Mina små grabbar blev snart trötta och jag kände mig mest stressad, ofokuserad och vimsig... så någon dessert blev det tyvärr aldrig tal om..

Morbror Alx hade inget emot att tjäna en slant å sitta barnvakt under kvällen... så när småprinsarna lagt sig smög mamman åter bortåt byn i jakt på lekkamrater!
....Å det fann jag till min stora förtjusning i garaget på Jala av alla ställen! : ) Å gud så roligt man kan ha det då... bara sådär, helt appropå med ett bord utan duk, med plastmuggar i varierande storlek, utan mysbelysning men MED en stereo å i goa vänners lag.... Huuur kul som helst!!
Framåt nattakröken gjorde vi oss en sväng bortåt "mjölk-körar´s"....där vi efter en del famlande i mörkret och ett besök hos grannen kom på att det var dags att leka kurragömma! Jannice fick oxå va med å hon tyckte det var jättekul!! tssss...!! Av den kvällen lärde jag mig bl.a. att:
- "Minttu Black" har namngivits med ett passande namn..... ; )
- Rom o Cola är inte så dumt som jag minns det! : )
- En lampa utrustad med rörelsesensor får mig att skratta..
- En studsmatta är avsedd för 90kg.
- Jag ska alltid vara den som gömmer mig i kurragömma å INTE den som letar...
- Det behövs inte mycket för att göra en helt vanlig lördagkväll till ett härligt minne - Thanx!!
Söndagen blev riktigt rolig å bra den med! Började dagen med en lika stärkande som underhållande rapport uppifrån berget. Nyhetsankaret var familjens äldste son som sannerligen kan konsten att uttrycka sig.... Min far var upp och fick sig en livesändning på förmiddan som han sammanfattade med att "lekfarbrorn för dagens stundande 8-års kalas såg ut att ha svalt ett järnspett.."
Framåt sen eftermiddag for jag å grabbarna ner till "Emil i Laggarberga" på MUMSIGT förskottsfödelsedagsfika! ...Inte en hembakt kaka så långt ögat kunde nå.....muhahahahaaa!!! ; ) Liam var sååå lycklig och förväntansfull....speciellt över att träffa Gegge verkade det som eftersom det var så länge sen.. Med på kalaset var även Emils urmysiga morföräldrar - så det bjöds på fler än ett kärt återséende!
Det blev ett alla tiders roligt kalas tyckte speciellt mina barn, då de fick fler presenter än födelsedagsbarnet själv... hrm! Hur det kom sig är en värdslig sak....eller hur "Fru Manjana"? ; )
Liam fick bl.a. en jäääättefin MOTORSÅG av märket Husqvarna som båder ser ut och LÅTER som en Husqvarna.....det tackar vi för! ; ) Får kanske ta å visa filmklippet med morfar så blir den förhoppningsvis tyst sen.....? haha..
Som vanligt hade vi svårt att slita oss från denna underbara familj men lyckades tillslut i trygg visshet om att vi snaaart ses igen! ; ) Lääängtar!!
Nu är klockan snart midnatt å jag ska fsöka vagga mina fjärilar i magen till sömns...Ja det är ungefär så min nyvunna energi känns! : ) ....Får även, om än i grevens tid, säga:

Stort å hjärtligt GRATTIS till min älskade lille Emil på 2-års dagen! Hurra hurra hurra HURRAAA!!!! ....Och dsamma till hans fiiiina moster Monica som faktiskt oxå fyller just idag! Congrats!! ...Hoppas vi oxå ses på fredag!! ; )

2 kommentarer:

Anna sa...

Hörde om försvinnandet från garaget, kan ge upphov till skumma rykten... ;-)

mia sa...

Hahaha!! Härlig kommentar...den ger ju inte aaaalls en bra grogrund....hrmpfhahahaaa.. ; )Ja det MESTA kan ge upphov till skumma rykten på den här byn lilla du, det ska du vara väl medveten om... ; ) hihi!