torsdag 7 maj 2009

Duracellkanin för en dag!


...Är en bra sammanfattning på hur jag upplevt mig själv idag! : ) Jag och Liam började dagen med en dryg timmes mys innan jag med en oroväckande entusiasm klev ur sängen, utan pistolhot! Vi smög oss genom morgonens bestyr som viskande indianer på tå då pappan å minsteman fortfarande sov som smågrisar... Därefter kvittrade vi iväg till dagis i det ljuuuuuvliga vädret och möttes som vanligt av härliga barn och strålande fröknar! : )

I bara farten hade jag slängt med mina nyupptäckta stavar som jag nu plockade fram ur bagaget och stegade iväg bortåt Dacke...léendes och nynnandes... En timme senare var jag tillbax på byn... ojjandes å frustande och i sanning döende men ack så nöjd å glad! :D

Mötte två utsövda herrar i dörren som drog iväg på 4-hjulingstur. Hinner knappt slå ner baken så ringer "Ramsan" å ville ha kaffe! (Hahahahahaa!! du lär hata mig för det...men va fyndigt ändå va? hört den förr?? ;) ...Å så blev dä! Några minuter senare gör en något surmulen mamma och min blivande svärdotter entré och det blir som vanligt en härlig stund och en överdos koffein.. Visst är det väl härligt med vänner som man alltid kan få vara sig själv med...? Som man är välkommen hos även då man kanske inte har sin bästa dag?

Eftermiddagen stod sedan för dörren...å gick av bara farten! Tog mig ÄNTLIGEN an helveteshallen och flyttade problemet (alla vinterkläder å grejjer) ytterligare en trappa ner... Kan ju säga att det kommer krävas en heeel del god vilja/ alt. en Bag in box för att rensa upp i den krigshärjade bunkern... : / ...Men den dagen den sorgen...

För att lätta något på min klädfobiliknande tvångskänsla for jag upp på Jala med en STOR säck urväxt arvegods.. Vissa barnkläder har ju ett sk. affektionsvärde...så Jannice bad mig återlämna dessa om de fortfarande var i gott skick, men göra vad jag ville med resten...... Hon hade givit mig sitt fulla förtroende att jag skulle veta vilka dessa plagg var... Men nä. Det gick ju såklart inte nå bra så hon fick tbax nästan alltihop, för säkerhetsskull! ; ) ...Nu var det bara Tommy hemma vid det tillfället, vilket jag tyckte var himla bra eftersom jag då undslapp några stora protester utan han nöjde sig med att klia sig i huvet å undra VADIALLSINDAR detta VAR?!? Som tack för lånet fick han bju på en helt onödig kopp kaffe efter dagens överkonsumtion... haha... men tack ändå! Jannice ringde senare och framförde ett torrt tack.... ; ) Jag lyckades dock övertala henne att behålla dem med tanke på hur fullt opp storken har... (För protokollet: Varken hon eller jag är gravida men resten av världen tydligen.. : )

Superdupernöjd med dagen sitter jag slutligen här...maniskt tuggande på lakridstuggummi å nynnar helt oförklarligt på nån fånig dansbandslåt...... Sneglar ut å ser hur natten sänker sig över den ack så smärtsamt vackra dalgången för att så småningom lämna plats åt en ny stråååålande daaaag... :D ....I bakgrunden hörs TV:n där 3 kronor närmar sig en semifinal med minuter... SM-guld till Dragons (som är....ööööh?....det lokala bowlinglaget va...?) ; ) Igår blev det klart att United möter Barcelona i champions league finalen efter det att Chelsea fått en riktig örfil.......aaaah.... We are all the winners...!

...Nu börjar rörelserna faktiskt bli liiiitee låååångsaaaamaaaa å talet lite schluddrande... Återstå att se om jag försetts med uppladdningsbara batterier? ; )

2 kommentarer:

Hanna sa...

hahaha.. det var ju min fråga.. Är du? Är Jala tösen? Nähe.. nu får man väl antagligen fortsätta att gissa.. spekulationsinfluensan har dragit sig ner över stan.. "Cattis" fel.. INte jag HELLER.. Pussen min älskling.. du är ärlig och ja.. skithuspapper ska du få!! ;) PUSS

Anna sa...

Åååå, söta du! :-)