fredag 17 april 2009

What a absolutely fabulous friday!!

...fast i morse hade jag lördag och det var inte förrän Liam bokstavligen hoppade på mig å tjafsade om dagis som hissen gick ända upp...... Så efter en smärre ommöblering i skallen å några snabba ryck kunde han, en timme (en av de bästa i mitt liv...)försenad, förtjust motta fröknarnas grattiskramar i efterskott! ...Ååååh.... han är stolt när han knövlar upp tre fingrar å deklarerar att han nu är 3 år.....!!
Gårdagen var trots det klassiska "Aprilvädret" en riktigt mysig höjdare! Mormor kom förbi på förmiddagen och hängde med ut för att prova hockeyspelet Liam fått... Mitt i spelet uppstår en konflikt då mormor inte begriper vad det är han så envist påpekar och vill (?!?!?) Tillslut bryter vårt charmanta födelsedagsbarn ihop och idiotförklarar en förtvivlad mormor... Dååå ramlar poletten ner... Han hade ju lagt upp pucken för en tekning! ...Å där står hon på andra sidan blålinjen å fattar ingenting..... hahahaha!!! Viiilken lättnad - för oss alla!

Hela dagen bestod av ett frosseri av paket med fina saker i... och det är inte mycket som slår Liams reaktioner/ansiktsuttryck då han får se vad som döljer sig i pappret! Han har alltid blivit så himla uttrycksfullt lycksalig, överraskad, fascinerad och framför allt tacksam då han fått paket... Nu blir han mest lycklig.... - till en början iaf! hrmpfhaha!!


Av sin mamma, pappa å lillbrorsa fick han ett jättestort paket med en traktor i! ...Johan undrade varför VARFÖR de inte gör kartongen bara liiiite större å stoppar ner hela traktorer utan monteringsbehov..... "Händige Manny" hämtade dock sin verktygsarsenal å mekade ihop den på ett kick! ; ) ...Sen vet jag inte om det var pappan eller sonen som va stoltast...?

Till kvällen kom mormor, morfar å Alex å käkade middag med oss! Det blev "Biggans kyckling" och därmed succé igen! ; ) Därefter dök det även ner en fikasugen familj från ovan med god aptit och mer paket.... Efter både en och två omtagningar/tändningar lyckades en frustrerad och kanske liiite tjatig mamma fånga det stora "blåsa ut ljusen ögonblicket" och det var äntligen varsågod....Å vi fikade å fikade (vissa med fler sinnen än andra) å mös å mös å kvällen var fulländad!!


Det var inte lätt för mamman att hålla tbax tårarna kan jag säga då vi senare låg nedkrupna under täcket, näsa mot näsa på kudden, och med den lilla mjuka armen om min hals... VART FINNS HANDBROMSEN???
Dagen med dagens datum började ju som sagt med en restart av av hjärnans olika lober... Därefter åkte jag och Leo hem och väntade in fiiiinfrämmandet från staaan!!! ; ) ...Mor å doter Lotta å Sanna! Lagom till lunch dök de upp...å sen gick allt bara alldeles för fort! Suck...jag ville verkligen inte att de skulle åka hem...!!! Så den sista halvtimmen kändes det som om jag satt å klurade på tänkbara gisslanscenarion medan jag bara nickade och "mm:ade"....
Gud så mysigt å roligt det var... Dom är så otroligt härliga ...å lite som... Thailand! - måste upplevas för att man ska förstå! Jag har länge hävdat att Sanna är en person som jag är välsignad med att ha i min närhet..bl.a. för att hon alltid lyckas locka fram ett bra humör och positiva tankar! ...Å i sällskap med sin mamma blir allt liksom....dubbelt så braaa! : )
Men guuuud vad ni ska sitta där å gotta er nu då....å det gör ni rätt i vettja! ; ) (...Å Lotta...ifall du skulle snubbla över några mille nån dag eller att det plötsligt händer dig vill jag bara klargöra att detta INTE är fråga om nåt slags rövslickeri..................erhm! ; )
Malousan tittade oxå in å förgyllde stunden med sin närvaro....härliga härliga människa och även hon en mycket älskad vän!

Vi surrade om ditten, datten å självklart kissekatten.........! Å visst är det ment to be! Kattongen är fullkomligt förälskad i Sanna - ser man ju lång väg! ..Å idag fick man även se hur den nickade gillande mot Lotta, som nu kapitulerat till att ta henne på "prov".......? hahahahahahaaaa!!!! ...Alltså kampen mor v/s dotter i den frågan är helt oslagbar!! Bästa ronden idag var nog ändå när Lotta undrade varför i helsike inte Magnus kunde ta katten då?? ...å Sanna kontrade med; "Men mamma, det blir ju inget bra...då kommer jag ju aaaaaldrig att va hemma med dig...." (Bad BAD girlie!! ; )
Jaa....de har verkligen ett enastående förhållande de två som man kan likna på så många fler sätt en en Thailandsresa..... Detta är ungefär som jag föreställer mig dem om.... typ 30 år eller så...? .....still absolutely fabulous! ; )


.....Kom snaaaart tillbaka flickor! Det blir garanterat varken tyst eller tråkigt!

4 kommentarer:

sanna sa...

hahahahahahaha!!! åååhhh som ja älskar dig min tokiga vän!!! du är helt enkelt för underbar...! hade det SÅ jäkla mysigt idag så jag vet inte vad... så fort vi kom hem så ville vi åka tillbaka... :-) så du kan nog vänta dig mer än ett besök till!!

ang. min älskade lilla katt.... ÅÅÅHH!!! jag saknar henne, REDAN!!!

Lotta sa...

det är lätt att trivas hos dig/er, sån varm mysig hemtrevlig känsla, å sen är du ju oxå lite smått galen vilket uppskattas mycket av oss två dvs mor å dotter;0) å du Mia skulle jag mot all förmodan bli millionär sometime så glömmer jag defenitivt inte bort dig:0))at last.....we will be back;0) just ja....inte klart än med kissongen!!

Anonym sa...

Hej hopp Maria :-)
Vilken härlig blogg du har :-)
Jag läser och skrattar och hör nästan din röst..

Tänk vad tiden går.. är det verkligen 3 år sen Liam föddes?! Samtidigt som det känns nyss så känns det som en evighet och ett annat liv sen. Och för mig är det ju ett annat liv sen också förstås :-)

Ha det himla gott och hälsa Kristina :-)
Kramkram Sirpa

Nettan sa...

Ja, tänk vad tiden går... Olli har fått en ny, stor cykel nu som hon kör i alla väder...å snart tar de studenten =)
Kramar