torsdag 23 april 2009

Om man vore 4-barnsmamma...

...skulle det inte vara någon som helst konst att få tiden att gå mellan 15.00 och 21.00! Jag har min underbara (snart 6 åriga.....- himmelåpannkaka!!!) gudson Måns å hans genomljuuuuvliiiigaaa storebrorsa Elias på besök över natten....! : )
Började redan igår med att fråga vad de ville ha till middag...sen har allt gått som en dans! ; ) Har stekt pannkaka för ett halvt kompani (tyckte Måns) å fick med beröm godkänt! (...Även om "pappas va godare" tyckte Elias...Hmmm...Men så hejjar han på Milan oxå, stackers pöjk.... ; )


De är fantastiska grabbarna Stridh... Jag ser verkligen fram emot fler kvalitéts-stunder nu när mina egna blivit lite större å allt blir lite "lättare"! : )
Annars så fick den här dagen en fantastiskt dålig start att jag aldrig sett maken.........(!!!) Jag fick faktiskt, helt sonika, ringa dagis å säga; "Jag känner inte igen min son idag, något är fel och jag är inte säker på att det ens är han......så Liam kommer inte idag....åsså är han lite snorig å hostig oxå....."
Vi är ju bortskämda med denna myyyysiga, ljuvliga och allt igenom positiva pojke på morgnarna som inte kan komma iväg fort nog till dagis....men INTE idag.... : /
Han måste ha vaknat på fel sida/drömt å därefter måste allt bara ha gått fel i hans värld...(Jag vääägrar ta till mig Jannices föga trösterika konstaterande "Ja han är ju 3 år! ; )"
Hela dagen har varit som en tidvis mkt smal balansgång mellan bra å inte bra....mest inte bra faktiskt... : (
Mamman däremot, har haft en riktigt stråååålande dag!! : ) Jag kände mig allt annat än pedagogisk efter starten på dagen... men vad gör man inte för "Siz Catharina" å hennes trevliga studenter...? ; ) Fick en jättebra stund med 2 finfina Florence-fans som bara var helt ljuvliga å inte ställde några frågor alls.... eeuuuh..hahaha! Önskar dem ALL lycka till med högsta betyg...(...after all my 10´s for my top Cat ofcourse! ; )
...Imorrn far vi åt västjämtland vi å! ; ) Ska bli SÅ mysigt!!! Vi åker hela familjen fre-sön å bor på Holiday Club i Åre! I helgen går det s.k. Skutskjutet av stapeln å det är mer eller mindre The End av säsongen.. Har iiiinga förväntnigar alls...tar det baaaara som det kommer.....! ; ) Jag har iaf utlovat en alldeles speciell brunch på vår balkong på lörmorgon... ; ) ...å Micke!! ...Det är ju bara ett vargtjut förbi Trillevallen eller hur??........eller så ses vi på samma ställe i eftermiddagssolen istället...? ; )
Det vart ju helt plötsligt en hela massa att se fram emot även efter detta! :D ......Lovely!!!! Lotta å Sanna....TACK!!!! Jag läääängtar dit å!!!! ; ) ...Tänk att få höra EEER sjunga!! ...å i mikrofooooon!!! : )) Yiiiihaaa!!!
....Nu tar vi semester. See ya! ; )

4 kommentarer:

Biggan sa...

Ha det så underbart ni bara kan.... och glöm inte frukosten

Lotta sa...

Det kommer att bli grejer det Mia;0) men ha de så underbarast i helgen, bamsekramar på er

Anonym sa...

Jag kan stolt meddela att jag blev den 3,400:e besökaren......Grandma

Eva sa...

Mormorn till pojkarna Stridh är VÄDLIGT avis på dig som får låna dem... Fast det är inte så konstigt, om saker o ting varit annorlunda kanske det hade varit DU som varit avis! Kram till dig Mia, för att du finns!