söndag 15 mars 2009

Någonstans under dimman...

...sitter jag å funderar på när den tänkt lätta å när morfar tänker kliva upp?? Känner mig lite apatisk på nå vis.. Farmor å lillsyrran har åkt för en stund sen och det blir alltid så himla tomt å trist när vi skiljs åt! : ( ..Tur att det inte är långt till påsk då vi ses igen!

Somliga kommer säkert märka att inlägget nedan, från igår kväll är redigerat..
Ja, av flera olika skäl... Dels hade jag så mycket att förmedla att jag bara bubblade...men så blev det bara grötigt å halva meningar tillslut. Vackert väder, hockeyeftermiddag, utsökt middag och ostbricka kan leda till dyslexi...hrm! ("Dont drink and drive"......same same...) Från ingenstans fick jag dessutom en släng av akut trötthet. Jag tänkte att "neej du Maria, nu är det dags att gå till sängs...tycker du inte det?" ....fem minuter senare var jag mer eller mindre medvetslös.... Aaaaaah..... : ) Då har man än en gång bevisat sin mogenhet å håvat in ett par vuxen P:n! ; )

Ja men vart var jag nånstans då..? Helgen har ju som sagt varit makalös.. Damerna anlände på fredag efter lunch till vår STORA förtjusning! På kvällen mös vi i soffan framför "Let´s Dance" (Jag blev tvingad!!) med ostbricka å många härliga skratt! Maggan, som då farmors syster heter, berättade bl.a. om en händelse med sin tvättmaskin som kommer få mig att skratta resten av livet... (Nu vet jag ju att du läser min blogg ibland..kan bara hoppas du inte blir alltför generad men jag måste försöka återberätta!! haha!!)

Jo det var så här... Maggan tog å ringde in en tvättmaskinsreparatör då hon tyckte att maskinen börjat bete sig minst sagt underligt... Hennes tvättmaskin hade helt oförklarligt börjat slita sönder deras kläder! Den här stackars karln grejade och letade men kunde inte hitta något direkt fel.. Grubblande fick han åka därifrån utan att ha kunnat hjälpa sin frustrerade kund. Något stod ju uppenbarligen inte rätt till då Maggan envisas med att något måste va fel när skjortorna kommer ut utan ärmar!!? ...Frågan är hur och vad han tänkte stackarn... Maggan funderade hon också och tillsluuut kom det förlösande svaret.. Hon kom på att hon för en tid sedan rivit sönder gamla kläder till putstrasor att ha i båten...Hon hade helt enkelt fått med sig fel kasse smutstvätt hem........mhuhahahahahahahaaaa!!!! Fattar ni?? Hon ringde INTE upp reparatören å förklarade läget....... : D
Åååååh vad jag älskar att skratta på bekostnad av andra...helt underbart är det! TACK Maggan för de befriande garven (det blev fler... ; )!

På lördagen kunde vi äntligen se att våren faktiskt kopplat ett schysst grepp om Kung Bore! Vädret var stråååååålande och solen värmde jättegott - ÄÄÄÄÄNTLIGEEEEN!!!!!! Vi började dagen med en liten biltur upp till Thaikåken i Utanede och fick samtidigt beundra utsikten i vår igenväxta dalgång.. Maggan tyckte det var jättefint! Härligt med folk som har god fantasi! Nä...det är verkligen hänförande vackert här i dalen där vi bor...men utsiktsplatserna blir färre hela tiden å det är jättesynd!! Sen blev det givetvis en tur upp på Vättaberget oxå : ) DÄR uppe på toppen i det sprakande solskenet kröp den här känslan...den här knagande, pirriga lääängtan på mig igen och jag var tvungen att genast åka hem.... å rafsa upp min grop!!! : )



Japp!! : ) Nu har jag gjort det! ...Å vilken grop det blev! Byns värsta!! Å sen fyllde vi den med förfriskningar, fnitter, mys och mumma!




......Sen kom ögonblicket som gav ironin ett ansikte...Kung Bore kunde helt enkelt inte låta bli, utan gav oss en ordentlig knäpp på näsan.. Det började REGNA(!!) ...från klarblå himmel... heeeelt galet.... Vi bara satt där i gropen och gapade innan benen tog ett eget initiativ och bar oss därifrån...

Regnbåge över Jala - I MARS
På eftermiddan smög mammsen iväg på Timrå-HV som visades på Wärdshuset med god stämning, jättegod öl och tillika gott sällskap! Timrå vann inte. Därefter styrde man kosan hemåt till dukat middagsbord...(helt sjukt lyxigt!!) Det serverades baconlindad fläskfilé med nå geggamoja å ris - saligt gott!! ...Å resten vet ni ju! ...det finns en rättvis gud!!!! Det tycker Biggan oxå! Hon är jättejättenöjd faktiskt!

Nämen nu tror jag allt det ser ut att lätta! ...Storfinnmyra - here we come!

1 kommentar:

Anonym sa...

Efter ännu en Underbar Helg i Liden kan jag bara gratulera sonen
till att han fick ihop det med denna Underbara Kreativa människa
och att de producerat de ljuvligaste barnbarnen Liam o Lillepål (PussPuss) se You soon