tisdag 31 mars 2009

Men ska det VA så här?!?!?!?????

...så var det dags...IGEN! ....för en ny rond mot de här FÖRBANNADE bacill-äcklen!!!! Jag blir förtvivlad! Jag kommer att drabbas av social fobi efter den här vintern - som ändå bara varat sen oktober(!!!) Man har knappt sett en människa annat än under "nödvändiga" former tycker jag (som på ICA, Macken.......) ...Nej för att antingen har det snöat så mkt att det varit förenat med livsfara att gå ut eller så har vi varit sjuka!!!
Liam som sett fram emot att få gå på dagis i slutet av veckan ligger med 39 i feber...Han längtar till dagis mycket att han tog av sin favorit-bamsetröja när han åt middag idag, ifall den skulle bli smutsig....Den skulle han ju ha på dagis! Suuuuuck! ...Gullunge....!

Pratade med Jannice förut och det låter tyvärr som om hon oxå blivit angripen...Självklart nu när de ska till fjälls å allt... Hon skulle testa nå kuckelimuck-ört-droppar hon hade hemma som jag dömt ut för en tid sedan....Men i det här läget kan jag bara hålla tummarna för att kamelpisset funkar!! Tack förresten, älskade vän, för att du är du och gör saker å ting mkt lättare, på ett sätt som är svårt att förklara, men som bara du kan! : )

..Å som om det inte vore nog blev jag sent i går kväll varse att min lille gudson Emil var inlagd på sjukhuset - å skulle få stanna över natten! Elak krupp eller RS-virus.... Lille lille gosenosen... Biggan skickade väääärldens sötaste bild på honom iförd en sån vanlig vit patientskjorta ni vet - i storlek 100! (Bild kommer....har bett henne maila den!) De fick iaf åka hem idag...lilleman verkar riktigt trött men förhoppningsvis på bättringsvägen! Tack å lov..

Yeah yeah..... Ska man försöka klämma i med nåt positivt (annars får ja väl skäll av Lotta! haha!!) är det ju "tur" att det kommer nu så de förhoppningsvis e pigga i Påsk!
Då kommer äntligen farmor tillbaka...å denna gång har hon med sig en annan stor-favorit, allas vår älskade "Bossje!" : ) Vi räknar dagarna nu!! Alltid så himla tokmysigt då de kommer...
Planerna för påsken börjar så smått att ta form! ..hoppas på bra väder och mer fiiint besök! ; )

Inga kommentarer: