torsdag 5 februari 2009

Ska man va fin så får man....

...genast bege sig till Ingers Klippstuga här i byn!!! ; ) Jag var dit igår och blev somvanligt så snygg att klockorna stannar! Det är sannerligen inte bara håret som blir balsamerat där, utan hela själen... Eftersom jag var desperat och världens bästaste Inger är alldeles för snäll lyckades jag komma över en kvällstid..å vilken överlägsen kväll det blev! ; )
Sen (som vanligt) älgar jag iväg i full galopp genom byn...När jag passerar kyrkmuren upptäcker jag att det ligger en "Bag in box" (mä rötjut!) i min handväska......Nämen!? ....vilken tuuuur att ja inte tog bilen.... ; )
Å som grädde på moset var Anna hemma oxå med sin fina fiiiina mage.. (=Gravid. Beräknad nedkomst 17 mars - i år. FLICKA!!!!!!!!!!) ...Hon och hennes syster, min Maria, är mina äldsta "riktiga" barndomsvänner... Ni vet, såna som är få förunnade....såna som man ser ett par ggr/år, pratar med allt för sällan..men som ALLTID finns där/funnits där och som man bara älskar! ...Det blev förutom en snygg frippa mycket babbel i munnen på varann och hårblåsen.... : )
På hemvägen blev det en sväng upp på Jala...å där är det ju som vanligt - man vill aaaaaldrig gå hem.. Jannice va lite sällskapssjuk å jag mä ..så det blev skitsent...men det vare värt - helt klart!
Är för tillfället sjukt undernärd när det gäller umgänge därifrån känner jag.. men det ska det bli ändring på! ; )

Tidigare på dagen igår var vi till Birsta - heeeeela familjen! =) ..... : / ..... : ( ....mysigt! ...?
...Jo men det var det faktiskt! Barnen var faktiskt förvånansvärt medgörliga (och djävulskt mutade...haha!) ...Jag tror inte vi upplevde en endaste fadäs faktiskt..? ...Ok... Liam rusade fram till ett skyltfönster med nakna skyltdockor och skrek "Titta mamma!! Vilka fiiiina gristuttar!!!!" ....Jag flydde in på Vero Moda, tog skydd bakom ett ställ med (skiiiiitfiiiina) tunikor och väste "Kom hiiiiiiiit, nu på eeen gåååååång, äääääälsade baaaaaarn, kooooooom ska du få goooodis!"
Tanken var oxå att vi skulle hinna med ett minst sagt efterlängtat besök i Laggarberg...Men som den obotliga tidsoptimist jag är sket det sig såklart..

Men idag: den 5 februari 2009 kom vår återförening ÄNTLIGEN....Vi kom underfund med att vi inte setts på TRE månader (med undantag för dopet...)!! ...det är tyvärr lika sjukt och osannolikt som sant.. Jag kommer aldrig aldrig (fsöka) göra om det..... längtan har helt enkelt varit för svår! ...Åhh min älskade lille gudson Emil ("Miiiilen") - så stor han blivit!! Under den tiden vi inte setts har han tagit steget till "liten kille" och börjat "umgås" på ett helt annat sätt... Jag blir alldeles varm i hjärtat! ..Å nu stundar inskolning på dagis om 1 vecka...Spännande!

Gudsöner ja..... Jag är faktiskt välsignad med TVÅ älskade och helt underbara sådana! Dels är det ju Emil (1 år å 9 mån) åsså Måns Elliot (5 år å 2 mån)... Skulle kunna skriva ett låååååååångt inlägg om bara dem, men så säger en bild mer än 1000 ord..... ; )





KÄRLEKAR!






...Å jaa du Biggan...TACK för en helt underbar dag...
Biggan är en person i mitt liv som också kräver en hel, LÅNG, uppsats ; ) men som aldrig slutar förvåna mig! Jag trodde aldrig ALDRIG att jag skulle säga det här för 10 år sedan.. (???!!! What a f*k??? Kan INTE stämma...10 år???) ...men Biggan KAN laga mat...OCH baka(!!!) ..UTAN KAKMIX!!! ...Å det mest spektakulära är att det smakar ljuvligt! ; ) ...Större erkännande än så här lär du aldrig få, så sug åt dig darling...hehe!)
...And what else...?
- Höna ringde å ville stämma träff! : ) ...Å då syftar ja inte på...ja äsch! inte här kanske....hrm!
Gud så ljuvligt det hade varit å bada ikväll.......
- Men UTAN ögoninflammationen från helvetet som tydligen återkommit för att stanna...hellhole.... : (
- Thailändarna våra....Tant Sanna å Mammus...tycks ha det hur underbart å mysigt som
helst... Å jag har sett de med egna ögen minsann!!! : D
.....Jo de satt på ett sånt Internet-café me varsin webcamera häromda´n...SÅÅÅÅ FIIIINA!!!!
(som vanligt visserligen!) Jag blev fullkomligt betagen av hela grejen... att faktiskt se dem!
på andra sidan jorden!! LIVE!!! Å "da´n" förresten?! ...Klockan var här 10.30 å där 16.30....lite
märkligt är d allt! : )
- ...å SussieQ... TYVÄRR får jag nog inte permission imorrn.........men jag vill att du gör en BRAAAAAAAAAAA.........kväll ändå! ; ) Du vet................ tihi! ...å ja HOPPAS d kommer fler ggr! ; )
- Lotta! Låt oss gräva en grop i snön nånstans så snart jänta är hemma! ; )
- NU ska ju gå å lägga mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jepp det gör vi, Sanna skrev i sin blogg att vi ska komma till Thailand alla nära å kära, och jag sa jepp det gör vi, startar helt enkelt upp ett kollektiv i Thailand, det är väl en alldeles STRÅLANDE idé, eller hur??????:0):0)

Anonym sa...

T nämnde att du såg ut som ett troll när du gjöme di i torken :)
Love you gums och det blev ju säkert jätte bra gums!!

Anonym sa...

Hej Mia,
Ena hälften av dina Kärlekar är också min kärlek! Jag tycker att han är den vackraste pojken på 5 år och 2 månader! Jag är partisk förstås eftersom jag är hans mormor...
Kul att läsa din blogg, förresten! Är det ok att jag länkar till den från min blogg?