tisdag 3 februari 2009

Sista passet med SussieQ.....

...iaf på ett bra tag känns det som... : (

...å vilken Grand finale det blev! 90 mil på 16 timmar.. Kan säga att jag har träningsvärk idag då jag säkert skrattade 0,8 ggr/min igår - för KUUUUL hade vi iallafall! ; )

...Åtminstonde blev vi tvugna att intala oss det, då vi efter en välbehövlig framför delikat middag på Sibylla, iklädda munskydd å med en sjuk bild på näthinnan av en strippande finne, satte ner arslet i plåsterbussen - igen...

Vi började dagen 06.30 med helt lättsamma diskussioner om "feng-sui" (ja ni ser, kan inte ens stava till det..), cellminne, hjärnans "jag", hypnos och andra fullkomligt begripliga saker... Kanske vore det bättre om vi bara hållit käft å lyssnat på Mix Megapol? Istället lade vi en god grogrund för en... (sitter å skakar på huvet å fsöker finna rätt ord)...inte helt vanlig måndag..

Hursomhelst var första anhalt Sundsvalls sjukhus där vi hämtade upp väntande och jättegladåpigg patient för vidare transport till NUS (NorrlandsUniversitetsSjukhus) i "Björkarnas stad". Det gick ju alla tiders den resan! : ) SussieQ hade ju helgonlikt nog tagit med en jättestor godispåse som jag lovade att äta upp innan vi var hemma igen...

I Umeå tog jag över helgon-glorian en kort stund å skänkte bort vår madrass - det gör jag aldrig om. Därefter intogs en onödigt försenad lunch på Universum där jag även passade på att slå hemvändarna Abrahamssons en signal för att kolla status. Det visade sig att de passerade Kvissleby med tåget och var rätt nöjda att komma hem : ) Lika nöjda e vi efter denna månad och njuter idag över att vara leeeeeeeedigaaah... tsammans! = ) (Jag veeet....då borde ja kanske inte sitta här å dröna...?)

Jamen åter till gårdagen...
Efter lunch bar det av mot Ö-vik där vi lämnade av en jätteglad å nöjd patient, inte bara med oss utan med livet själv! : ) ...Okej...SussieQ fick en 9:a (av 10) i chaufförbetyg...kul för henne! Jag fick inget betyg alls...trots alla mina roliga skämt å samtalsämnen...jahupp........

I Ö-vik gjorde vi oxå ett jättesnabbt besök på Fjällräven outlet...Jag var helt inställd på å unna mig nåt riktigt välbehövligt och fint men gjorde en "Jannice" i sista stund, muttrade något och gick ut tomhänt.. SussieQ köpte en skitfin T-shirt.

Sen bestämde vi oss för att åka hem, äta middag i lagom tid och sen ta i tu med veckokontrollen av vår gula springare...

...Vi kom till Härnosand....

Jag tror faktiskt att SussieQ trivs i mitt sällskap och kanske till och med tycker ganska bra om mig! : ) ..Så bra att hon tyckte jag skulle följa med på fest i helgen! : ) ....Eller så var det bara något hon uppmuntrande kastade ur sig då hon såg mitt ansikte blekna och förvridas då vi tvingades göra en U-sväng på E4:an och åka på passning - I KRAMFORS(!!!)
SussieQ härstammar från denna gudsförgätna lilla.....hrm! (Jag väljer här att inte orda mer om det då jag som sagt tycker mig ha funnit en vän i jänta och väldigt gärna vill följa med på fest nån gång...)
Vi utnyttjade tillfället att hälsa på SussieQ´s papa å fyrbenta (höll på å skriva mama..hahaha!!) fyrverkeripjäser - Molly å den Bosniska rondellhunden.. Härliga typer allihop! : ) Tyvärr blev besöket kortvarigt (OBS! Jag menar det!) då liv stod att rädda och resan gick mot Sollefteå...
En lååååång stund senare var mitt huvud lika tomt som dieseltanken och SussieQ´s godispåse ; ) (Jag håller för det mesta vad jag lovat! hehe...) å vi fick ääääntligen komma hem!

Under resans gång kunde jag inte låta bli att fascineras av det vackra vädret och den magnifika Norrländska kusten! En plan för morgondagen (idag) började sakta ta form som inkluderade längdskidetur på Väckesjön med Segerbadenpulka å fika i solen....Mmmmm!!!

...mina planer inkluderade inte -16 c... så vi skjuter dem på framtiden...men inte för långt hoppas jag! : )




....Nämen jösses!! ......Redanfemöverhalvtre?! Dagis nästa!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Meh MARIA!!!!!!du vet väl vid det här laget att jag behöver min dagliga dos av skratt!!!!å det är ditt eget fel att jag har blivit beroende av din blogg;0)Kram:0)

Anonym sa...

Du är ju underbar!! Tack vännen för att du finns!!! Puss och kram!!