måndag 26 januari 2009

This one is for you Sanna.... ; )

Jahupp...då ska vi se...?

Jo! ..välkomstkommittén for ju till Midlanda å tittade på flygplan.... Dvs det inrikesplan som skulle landa 5 min innan mor å fars....sen va d stopp å dimman låg tät som mjölk.... så semestern slutade med bussfärd fr Arlanda för deras del.....(*Ett litet sånt krax som gärna tränger fram då man fsöker hålla sig för skratt - men går föga bra...*) Men hem kom de iaf - tack å lov! - safe and safetly! : ) Det var verkligen välbehövligt med en utflykt..åsså fick vi ju lite motion oxå! Midlanda flygplats är hur stor som helst i sällskap me en kraftigt understimulerad pojke på snart 3 år...........
Välbehövligt var det även för barbamamman som på fredan fick gå med kära vännen sin, Jannice, å äta sagolikt ankbröst på Wärdshuset(=Panget!)! Med vid bordet var även världens bästaste papps, Catiiis, Martin, da folks from nu mer Matfors; Putte, Anna-karin å grabbarna som växt som ogräs - Andreas å Max!
...Ljuvlig mat, service å framför allt sällskap... !VÄLBEHÖVLIGT va ordet! ; )

Efter maten tog jag mer eller mindre Jannice som gisslan i sitt eget hem..haha! Jag trooor faktiskt någonstans i mitt inre att även de längtat...till å Tommy tog täcket me sig t soffan istället! ; ) Sen fick jag ett "host-larm" å fick lunka hem... MEN så lycklig jag va! Gjorde piruetter å nynnade nerför backen...Fotade dessutom mina piruetter, men att ICKE publiceras i detta forum... däremot Jannices nya skidor! (som testades på lördan med lycklig utgång..! : ) Jag är SÅÅÅ avundsjuk........!
TACK iaf vännerna....Ni är så himla fina å underbara...!

....Å sen blev det då lördagen vi väntat å väntat på... .....(Trum-virvel!).....

...å inget blev som vi tänkt! (på gott och ont!) Barnen var för krassliga för ett (EFTRLÄNGTAT) besök i Laggarberg så det sket sig tyvärr..

Men tack vare världens bästaste papps (kan inte nämnas för många ggr) och ofcourse.. våra käääääära å bääääästaste Sanna å Mammus.. fick mamma å pappa lite VÄÄÄÄÄLBEHÖVLIG kvalitétstid! ; )
På lördageftermiddag tog då en skotertur sin början - som jag sent kommer att glömma! Haha! Det var vi (lovebirds), underbara morbror Ackick, käre jaktkamraten å grannen bort-i Christer Hultfäldt å sist men inte minst (sägs det...hahahaa!!) GuIDen för dagen, Trollrikets stolthet - Krister K*n Karlsson! Ett härligt gäng på en härlig tur där det bjöds på många skratt, en del tårar å ingen korv... : /

När vi efter en hel eeeeeevighets åkande (för "nybörjaren") nått målet - ett jättefint (?) vindskydd på ett hygge(!) i Järkvissle, upptäcker vi att INGEN i sällskapet har med sig varken tändstickor eller en öppnare t Bullens......... "Kallaballik" va ordet sa Ackick.....

Johan hade tydligen tänkt tanken "Tändstickor!"...men "Äsch, Christer röker ju så....." ...Det är bara det att Christer varit rökfri sen i maj... GRATTIS förresten!!!!! Hur bra jobbat som helst!!
: D

..Så efter en stunds, inte allt för mättande, flabbande bad vi GuIDen om den snabbaste vägen hem.... till hockey å föda... ...och oj vad snabba vi va...........













....här nånstans började de längta efter oss hemma....


























...Å tro´t eller ej....men vi kom hem tillslut (Fler kapitel finns att köpa... ; )! ....till hungriga gudföräldrar å en nöjd papps!

Tur att det oftast stämmer...."Den som väntar på nå gott....? .....hehe!" Tacogratäng med åtföljande marängsviss! Mmmmmm! Yummie!!










Efter den delikata middagen med tveksamt sällskap (HAHAHAHAHAAA!!!......sorry ass-holes...! ; ) ) fick vi lov till mer lovebird-kvalitétstid....men Johan fick en släng av huvudvärk... å jag en av förnuft ; )....å så TRÖTT man blir efter lite frisk luft...! ; )

söndan var det snart måndag...Sanna å Mammus lämnade oss för 2 veckor i LOVELY Thailand.....Lite sand fattigare ur sandlådan våran (pga våfflan) å inte en kram fick jag......SNYFT!
..Å det finns en förklaring - så klart....











...Vad tror ni? Har jag en spänn å tjäna på å sälja de här bilderna till nån skönhets-operations-kirurg i staterna..?
..."Före å efter....?" haha!

...Nu är det måndag...å jag ser ut som ovan (fast värre...) - ögoninflammation är tydligen veckans tema....(!!) Yihaa!
Jag har träffat EN person idag, bortsett fr min familj, Jannice(Tack för att du finns!) å apotekstanten .... den sistnämnde tittade på mig å upplyste mig vänligt men bestämt att jag INTE fick dela med mig av de läkemedel som var förskrivna t mig....inte ens ögondroppar...(daaaah!!?) ...Hur ser jag ut egentligen???
Annars är vi ganska trötta efter dessa veckor, men ack så lyckliga å kämpar på!














Liam gillar tant Sannas makeover...? Leo´s powernap...

Slutligen: Magnus å Sanna....Imorrn är d den 27:e och då åker ni!!! Detta vet ni ju redan men ändå...

Vi lyckönskar er av hela vårt allt, älskar er å kommer att sakna er... NJUUUUUUUUUT!! ...Å tänk "Whatever" ; ) ....är de enda råd vi kan ge! Have a fabulous time!!!!!!!!!!!! : )

1 kommentar:

sanna sa...

fiiinally.. det var en välbehövlig update tycker jag! :) stackare, ögat ser bedrövligt ut!!

längtar redan efter er alla och vi har inte ens åkt.. hoppas iaf att ni blir hemma över leos 1årsdag så vi får komma och skämma bort våran goklimp!!

pusspuss hjärtat, ha det bra nu medans vi e borta och kom ihåg att sakna oss... ;) LOVE