torsdag 17 november 2011

Vart tog min lilla pojkflicka vägen?!

Leopold har alltid varit vår lilla "smygtjej"...eller.. okej, ..OKEJ...MIN lilla "smygtjej"/dottersubstitut.. OBS!! MISSFÖRSTÅ INTE DET HÄR NU! Jag har ALDRIG önskat att han vore en tjej eller saknar en dotter!! NEJ! Är tvärtom så evinnerligt tacksam över mina små grabbar.. och har alltid hävdat att jag nog gör mig bäst som "pojk-mamma".
Jag har aldrig påverkat eller prackat på honom tjejgrejer eller så..

..Ja, ok.. Men kom igen? Hur många har inte gjort så en endaste gång på sina småkillar..??
Egentligen avskyr jag de här stämplarna som envist hänger sig kvar rörande pojk/flick, blått/rosa.. Har därför alltid varit noga med att låta mina grabbar välja alldeles själva, i största möjliga mån. Färg på tröjor, tandborstar, gosedjur, tofflor, handdukar.. whatever..
Leopold har då helt enkelt gjort fler tjejiga, rosa val än sin storebror som i huvudsak gör blå. Visst, mycket finns där genetiskt och omöjligt att påverka..
Mäh! Nu svävar jag ju iväg igen!
Min "nya blogg" skulle ju va kortfattad! ...Sorry.. ;)
Anyway.. Vi sitter i bilen på väg hem efter en heeelmysig, spontan kavalitétsdag med JW och Douglas. Jag kollar i backspegeln och ser hur Liam gör sköna moves till Rhiannas "We found love". I samma stund tittar Leopold på sin bror och säger:
"Men vad gör du?! Det är ju en tjejlåt!"
Liam svarar: "Det är lika mycket en kill-låt" och fortsätter digga.
Jag fäster ögonen på vägen igen och LER. Dom blir som dom blir och jag kommer alltid att älska dem, precis som de är.


Liam fick en av sina drömmar uppfyllda idag.. Lycklig? JA!! ...Hel? JAA!! (Phuuu!) Top Notch dag? JAAA! :) Har sagt det förr å igen å igen.. "Efter regn kommer solsken!"

Inga kommentarer: