onsdag 19 januari 2011

Stackars liten! : (

Igår hade jag och Liam en heldag med hjärtevännen Anna och Mollie! Det var en supermysig efterlängtad dag.. Barnen lekte förtjust med varann (trots åldersskillnaden och ett tidigare 'missöde') och mammorna fick ta igen lite förlorad tid med en massa pladdrande!

På kvällen bar det av till Järkvissle och en ny seans med Familjeverkstan! Alltid lika trevligt att träffa detta härliga gäng! Det bjöds i sedvanlig ordning på ett nytt ämne "rädsla", en MASSA surr (både kring det och en maaaaassa annat!), ny kunskap och nya tänkvärda råd och tips! Det serverades oxå gofika i vanlig ordning som bullmamman/cirkelledaren Eva-Lena dukat upp... Lagomt retsamt och ironiskt hade hon gjort Cheesecake, en av mina absoluta favoriter bland godsaker! Men, NÄPP! Tackade beslutsamt nej och tuggade på min gurkskiva med tandvattnet rinnandes i mungipan.. : ) Det var ett omänskligt liiiidande, men lidandet att bära dessa extrakilon är definitivt värre! Stolt? JA! : )
Den här morgonen började likt de andra den här veckan, inte så bra.. Skillnaden var dock att den inte förde med sig några rackartyg som mina vingklippta änglar hittat på.. Annars har det varit rätt hysteriskt på den fronten.. : S
Nej, stackars Liam vaknade med magont och sedan hann vi inte mer än ner förrän han kräkts över halva vardagsrummet... Det arma lilla hjärtat ligger nu och kvider i soffan "Mamma jag är verkligen sjuuuk...!"
Så nu har magsjukan hittat hem till oss oxå.. Kan bara hoppas att vi andra klarar oss!

Inga kommentarer: