torsdag 27 januari 2011

Radiotjänst vs Frk. Modin - Knockout...

Prolog

Öppnar posten och hittar återigen en påminnelse från Radiotjänst... Går i taket(!!!) De j**larna har nämligen satt i system att jävlas med mig! Varenda månad i säkert 4 månader har det dykt upp en sådan.. Varenda månad har jag då fått ringa 0771-91 00 04 och vänligt men bestämt förklarat att det måste skett ett missförstånd.
Jag tecknade ett autogiroavtal med dem för en evighet sedan, hur svårt ska det va?!! De har då ursäktat sig vareeeenda gång (..man har "tappat bort" min betalning, någon har tryckt på fel knapp, jag har fått betala dubbla avgifter....osv) och försäkrat mig om att NÄSTA månad ska det flyta på som det ska...
NU FICK DET F*N VA NOG!!! Sliter åt mig telefonen och låser in mig på toaletten. Hamrar in det välbekanta numret. Väntar. Laddar - från plats 25 i kön.....
En bred Kirunadialekt svarar vänligt:
"Välkommen till Radiotjänst, hur kan jag hjälpa dig?"

"Jo. Jag heter Maria Modin och nu är jag JÄVLIGT trött på er!! Nu får det vara nog! Trodde att jag skulle få ett psykbryt då jag hittade en TILL påminnelse från er i posthögen!"

"Om jag får ert kundnummer så..." (Jag ger honom det)

"Hur länge ska vi hålla på såhär!?!?? Ni måste ju ha ett problem, modell större, i er organisation!! Ni är ju värre än både försäkringskassan och... varenda omöjlig instans tillsammas!! Nu vill jag ha kompensation!!!"

"Ehum ja.. ....Öööööööööh....Jo, anlednigen till varför inte fakturan drogs på förfallodagen är den att DIN BANK, fröken, meddelade oss att det INTE FANNS TÄCKNING på kontot! DÅ FÅR MAN EN PÅMINNELSE! ..Den här gången är det inte vårt fel och då vill inte jag ha skäll!"

"...Eeeh.. Nähä!..."

"Nä."

"Nä just det. Men förlåt då. Me ni har faktiskt krånglat jädrigt mkt på sistonde....."

"....*Kiruna tyst som i graven*....."

"Nämen då tar jag och betalar den då. Helt enkelt. Tack för hjälpen, hej hej!"

"Ja gör du det... *klick*..."


Epilog

4 kommentarer:

LillaTuss sa...

Radiotjänst, Försäkringskassan....... orkar inte skriva flera... WAKE UP och gör nåt åt era otillräckliga system så vi "vanliga dödliga" slipper drabbas av era SYSTEMFEL gång på gång

Anonym sa...

Hur svårt är det att samtidigt bara säga upp skiten? Avgiften är frivillig och problemen blir mindre.

http://php.informationsfrihet.nu/index.shtml

Eva sa...

Underbart! Love you!

LillaTuss sa...

Avgiften är inte alls frivillig. Det enda som är är frivilligt är att anmäla att du har TV. Om du ringer o säger att du inte längre har nån TV fast du har det så ljuger du... men det är ju också frivilligt.....