torsdag 18 november 2010

Besiktning - check!

Bannade mig själv i flera dar för att jag bokat tid i Hammarstrand och inte i Sundsvall då jag ändå inte hade vägen förbi just idag..


Men väl på väg, i sällskap med min äldste son, kom den välbekanta lite mysiga och traditionella känslan till mig.. För det har faktiskt blivit lite traditionsenligt.. Man besiktar bilen, slänger käft med de roliga besiktningsmännen och dricker automatkaffe med ett léende.. Sen, när herrgårdsvagnen gått igenom, väntar sedvanligt fika på Brödbiten - hålans kondis! : )

(Suck.. blir allt tydligare att min gamle trotjänare till mobilkamera snart drar sin sista suck.. ajajaj....)

Dagens höjdare var ändå Liams reaktion i besiktningshallen, då det var dags för den avslutande lilla svängen och vår bil plötsligt försvann ur garaget.......


"Men hallå!!! Det där är VÅRAN bil!!! Mamma! Vad GÖR han??!!"


..svarar dubbelvikt: "Luuuugn, han ska bara ta våran bil på en liten provtur!"


"MÄH! DET var väl elakt??"



Hahahaaa...!!! De är för underbara! Lämnar avtryck varje dag..i ord och handling.. : )

Leopolds första gubbe får avsluta dagen! : )

(Publicerad av: STOLT mamma!)

1 kommentar:

sanna sa...

haha, åååhh.. jag ler varje gång jag läser vad dom kastar ur sig, riktiga citat-maskiner du ploppat ut ;) PUSS!