onsdag 7 juli 2010

Semester...?!?

...Vad är det?? Det är för mig något folk längtar efter och njuter av när den väl infinner sig.. Existerar dock inte i min värld.. Eller ja, det kanske det gör.. Lite nu och då! ; ) Fredag, onsdag eller söndag spelar egentligen ingen roll, inte heller hur länge den varar! ...5 veckor eller 24 timmar..eller kanske bara ett par minuter? Det gäller att ta vara på stunden förstår ni!
Jag far å flänger än hit och dit och har redan skaffat mig många fina minnen från sommaren 2010! En längre och utförligare resumé kommer... har bara tagit mig lite sommarlov! ; )

Just nu sitter jag i Hackås på Fins altan med ett glas rött och beundrar Oviksfjällen som faktiskt ännu har endel snö på sig(!) Magnefikt! Flydde till Jämtland i ett par dagar då Gatufesten faktiskt inte stod med på min "ska/ verkligen vill - lista" i år! Men sen är det ju det där med karaktären..... ; P Har siktat in mig på den Jämtländska Yran i år och tror att det kommer bli helgrymt!! ; )
Har länge bedyrat att jag skulle göra mig utmärkt som meterolog.. Bara att fråga när jag är ledig, då blir det regn... men ack, undrens tid tycks ännu inte vara förbi! Stunderna tillsammans med solen och smågrynen har jag lovat att ta lite extra tillvara på.. Då ska vi bara vara stekare och bada! : )
Nästa vecka väntar faktiskt 7 dagars ledighet! LYX! Har inte något särskilt planerat faktiskt.. (Eller ja, tid med finaste Fin och grynen är ju iofs alltid särskilt!) ...Det är som ingen mening då man i vilket fall kommer att sitta där efteråt och konstatera att det blev som det vart! ; )

Återkommer som sagt inom kort med en resumé av första halvlek... ; )

1 kommentar:

Cattas liv och tankar sa...

O nästa vecka måste det bli vinkväll!

PUSS! O njuuuuuuuuuut av din ledighet!!