tisdag 15 december 2009

Prästens lilla kråka skulle ut och åka...

...Slank liksom ur munnen av sig själv då jag passerade den gudsförgätna hålan Kärlane för några timmar sedan.. Där hade en av Postens långtradare lyckats häva sig ut i diket med heeeela ekipaget... Mohahahahaaaa...
På plats, förutom den stackars kraken som lyckats med bragden, fanns en bärgare vars förare kliade sig i huvudet inför sin uppgift... Jag kan inte låta bli att skratta som Linus på Linjen åt sådana dråpliga saker, där ingen kommit till skada på allvar... Känner ingen större skuld i det då det faktiskt finns ett talessätt att "skadeglädjen är den sanna.."
Nu är det förhoppningsvis inte många fler ggr jag tvingas åka den avkroken.. sen ska jag ALDRIG mer åka till Kärlarne! Stadsbergstunneln ovanför Hammarstrand har varit stängd i en evighet för reparation och ska va klar den 23:e.. Skynda er Vägverket!! Är ni klara på lördagmorgon istället skickar jag en tårta! ; )
Har tillbringat ett par dagar med småtrollen i Hackås hos kärleken.. Där pågår julpyssel och en makeover på övervåningen för fullt vilket är jättekul och mysigt! Det blir ett evinnerligt åkande.. Men jag måste erkänna att jag faktiskt börjar vänja mig vid sträckan, att det faktiskt inte är långt...å vad gör man inte?? ; ) Det var egentligen inte tänkt att jag skulle åka de här dagarna... Men då helgen var över och söndagen kom krypande, Tomas skulle åka hem och då insikten om att vi inte skulle ses på ytterligare en vecka blev blytung så for vi.. : )
...EFTER vi varit på mysig "Lilla julafton" i Sunnås med fullspäckat program! Det bjöds på tomtegröt och fika, luciatåg, lotterier, allsång och besök från tomten! Systrarna Backlund/Hådén stod för den mesta av kvällens strålglans.. Sååå fina!! Det fick minsann ett frö av julstämning att börja gro även hos mig! : )

Jag har ju halkat efter lite med bloggeriet igen sedan semestern...Får nog skylla på en apatisk jetlag... Förra veckan vill jag helst glömma... Var mest tung på flera sätt..
Nu är vi vips mitt uppe i en ny vecka! Helgen som gått tillbringade jag å småtrollen som nämnts med Tomas.. På lördagen var vi först i Bergsåker på V75! En trevlig utflykt som resulterade i lite spänning men inga miljoner....När vi kom hem till byn axlade Alex ansvaret för de små medan vi gick ner på Wärdshuset och slöt upp med goa efterlängtade vänner till årets julbord! Såååå mysigt..å SÅÅÅÅ gott!! Ville varken sluta äta eller gå hem..
Imorrn väntar dagis för de små och sedan några dagar med pappa och FARMOR som kommer på efterlängtat besök! : ) Själv ska jag till tandläkaren och sedan åla mig i uniformen... Funderar på lite röda accessoarer....? Då ser man ju lämpligt nog ut som en julgran! ; )

Nämen hua va ti´n går hörrni... Gonatt!

Inga kommentarer: