torsdag 30 april 2009

"Man ska egentligen inte trotsa gravid...eller jag menar - gravitationen...."

=En klar finalist för veckans smartaste utlägg! haha!! Det myntades av en, i mina ögon, mycket intelligent fjortis på en sån där studsmatta tidigare idag...

MÅNDAG
Själavård.

For med älskade Jannice alias Lilla My till staaan å hann med hur mkt som helst! Vi penetrerade det mesta som gick i samtalsväg... ; ) medan vi även shoppade lite presenter till Elias, köpte nya gympadojor till mig (farwell all bad excuses....suck!), nya regnkläder till Måns, spottade å fräste å skrattade, åt mumsig meze till lunch (=...nån innegrej tror jag....gott va det iaf!), stal ett 5-pack strumpor, smidde planer för släktträff tillsammans med min ljuvlige 3-männing Joakim på Team Sportia, hittade en fiiiiiin fiiiiiin klänning/tunika t Jannice och hövligt hälsade på allt och alla.......

TISDAG

Träffade bästaste vännen från min barndoms gyllene år Maria Lundin (fd. Hjerpe) å hennes små charmtroll Alex å Albin. Käkade lunch på Wärdshuset å tog en titt på hemvändarna Anna å Mattias lya på "tandläkars"! Fick ÄNTLIGEN se lilla Mollie oxå!!! Deras alldeles nykläckta lilla underverk... Aaaaaw....!!! ..huuuur fiiiin å ljuvlig som helst!! Känns helt ofattbart att de faktiskt flyttat hem å att man kommer se mer av dem än bara en glimt framöver! Jippiee!! Underbart!!! : )
Tisdageftermiddag/kväll vill jag helst glömma.....när lugnet lagt sig över Byn 2:6 satt jag i soffan alldeles slut och rent av gråtmild... Någonstans på vägen från dagis tappade jag bort mina två smågrabbar å fick ett par obstinata vilddjur med mig hem istället! Första raseriutbrottet för Liam utbröt redan på dagis å sen ville det liksom aldrig ge med sig... På ett par timmar fick jag se flera nya sidor av mina söner och kan väl bara konstatera att utvecklingen går ....framåt!?

Liam gjorde bl.a. en klassiker å föll ihop i en hög på marken utanför ICA och vägrade gå hem.. I vanlig hopplös ordning körde jag förstås med "Nämen, ligg där då!...Nu går mamma och Leo! Hejdååå!"
...Givetviiiis blev reaktionen som alltid - ingen alls... Pelle, butiksföreståndaren, blev så beklämd då jag spatserade iväg med bestämda steg över parkeringen å frågade Liam; "Men ska jag följa med dig en bit då..?" varpå Liam trumpet svarade "Jaa!!" ...Det slutade med att Pelle gick med oss hela vägen hem från ICA, hand i hand med en lugn å lycklig Liam....Jag säger bara: Släng dig i väggen STIG!! :D ...DET kallar jag servicemind! hahahaaaa!!!

ONSDAG
Greysdag...utan Greys.....men lycklig ändå! : ) Maria kom hit å lämnade Alex på förmiddagen för att hjälpa Anna i lägenheten med att packa upp å så.. det blev en ljuvlig ljuvlig dag!! : ) Det började med en något nostalgisk kraftmätning mellan grabbarna (med tanke på hur deras mammor höll på en gång...haha!!) sedan var de bästisar hela dan! ; ) Här är de på väg med kanoten till Tyskland för att leka och köpa öl! De stannade å fiskade i stora havet och fick tonfisk på kroken! : )

Tisdagens hysteri var som bortblåst å jag kände verkligen hur det knoppades i hela kroppen å att grillpremiär var på sin plats tillsammans med ett glas rött framåt middagstid! Sagt å gjort for Johan till stan som ett skott å inhandlade 2009 års klotgrill och en BiB....att släcka elden med utifall man legat av sig under vinterhalvåret å råkar starta en eldsvåda..... ; )

Å det brann........å brann...å brann....å brann..........i munnarna på Fröken Modin å Fru Lundin! Vips var klockan torsadg å sen ännu senare... och sen snart frukost...å ändå hade vi bara avhandlat kapitel 1 i en lååååååång uppdateringshistoria...haha! Gud så ljuvligt det var...men usch å fy vad jag saknar min Mia... Jag önskar verkligen att Göteborg låg nästgårds.... : (


TORSDAG
Idag. Valborgsmässoafton! : )
Fick välbehövlig sovmorgon tills mina älskade å solens strålar välte mig ur sängen..
Har varit ute å påtat på mest hela dan...gjort diverse intressanta fynd då jag räfsat på gården! : ) ...Det som göms i snö....! Bland annat ligger det ju en kanot (-j-vl!) på gården som Johan lånat av Hansa i syfte att jaga bäver i vatten.... Det är tyvärr en liten reva på typ 1 meter i sidan på den....men det fixar jag!! sa Johan............ : / Grattis älskling, du har 15 dagar på dig innan jakttiden på storråttan e över...! ; ) Idag fick jag bli riktigt imponerad av min sambo igen efter en iver felsökning på 4-hjulingen till diagnos och operation... Från tummen mitt i pannan till världens Händige Manny - det tar sig sa majbrasan! ; )

..Nån majbrasa blev det inte för oss i år annat än på mycket långt håll. Pappan gjorde en bäverjakttur (på land) å jag å smågrabbarna gick på skogspromenad å sen via Backings hem.. Var in till tant Svea å fick kvällsfika å sen var det 2 trötta grabbar som kröp ner i säng för att ladda batterierna för imorrn! : ) ...Då ska de härja med Morfar å Mormor ett dygn! Pappan jobbar å Mamman ska till staaaan på Girls night out med Lotta å Sanna! Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! : D
Liten Bella klamrar sig fast i handväskan i tron om att hon oxå e inräknad i morgondagens äventyr! : )

2 kommentarer:

Lotta sa...

hahaha vilken underbar bild, hon är verkligen en Bella Swan finns inget annat namn på denna kisse, jepp ikväll kommer det att dundra loss på stan wohooooo, gud vad mysigt med en sån uppesittarsurrnatt du hade då i torsdags nice, ses snaaart;0)

Eva sa...

Men Mia...! Är du på dette vise...?!