söndag 4 januari 2009

Gisslandrama på Byn 2:6

..Jo så blev det! Kylan lamslog världen å tvingade oss till en innedag.. Det blev således inget pulkarace eller puckyspel på hockeyplan...
Stridsklädda gick jag å Sanna den plågsamma turen till ICA för att inhandla livsuppehållande nödproviant. Den promenaden gav inte mkt förutom en bortdomnad näsa, en lite mindre bajsnödig hund, visonen av min svägerska som gråhårig (hahahaha!!!!) och insikten att jag ALDRIG skulle anlita henne som ledsagare ifall jag blev blind... På ICA hade kylarna ironiskt nog frusit sönder så där stod mejerivarorna ute lite varstans..Det gällde å snabba sig om man inte skulle ha en frusen liter mjölk.. : /

När vi sedan kom hem gjorde vi en upptäcksfärd i den fantaaaaastiska dessert-boken jag fick i julklapp : )
Så efter en eftermiddag bestående av Blåbärspaj, Tacos å Missisippi mud pie - i nämnd ordning- sitter ja här å mår sjuuuuuuuuuuukt illa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! På riktigt!!
...Kan iofs bero på att de åkt hem oxå - de underbara 2.. ; )

Imorrn får det banne mig va slut på sötebrödsdagarna...Jajemän!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bo i ditt kök! *mums*

sanna sa...

mmmm lerkakan var godare idag än igår.. alldeles kall från kylen med gooood vispgrädde och ett glas kallt mjölk! ;)